(You Don’t Really) Know Thyself

19 08 2014

Είναι πολλά αυτά που μαθαίνεις για τον εαυτό σου μεγαλώνοντας.

Τις παραξενιές που δε λένε να ξεκολλήσουν από το πετσί σου, τον ωκεανό δυνατοτήτων που φυλάς μέσα σου (για ποιόν άραγε;), αυτά που σε κάνουν να γελάς και αυτά που σε κάνουν να θες να σπάσεις ό,τι γυαλικό υπάρχει σε εκατομμύρια μικρά κομματάκια, το γεγονός πως είσαι ο χειρότερος εχθρός και ο καλύτερος φίλος σου και οι δύο πλευρές είναι πάντα σε πόλεμο, την Αχίλλειο πτέρνα σου και όλα αυτά τα όρια που δε μπορείς ποτέ να ξεπεράσεις.

Αν διαβάζεις αυτό το κείμενο στα φευγάτα χρόνια της εφηβείας σου ή στα πρώτα σου βήματα στην ενήλικη ζωή, πιθανότατα θα νομίζεις πως εσύ ξέρεις τον εαυτό σου απόλυτα.

Αλλά κάνεις λάθος.

Δε φταις βέβαια εσύ αν όντως το πιστεύεις – η υπεροψία της εφηβείας είναι και ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά της.

Έχοντας αφήσει την εφηβεία μου αρκετά χρόνια πίσω – και αρκετά νωρίτερα απ’όσο τελικά πρέπει – επέτρεψέ μου να σου πω αυτό που ανακαλύψαμε όλοι οι υπόλοιποι μεγαλώνοντας.

Δεν ξέρεις τα πάντα για εσένα.

Αλλά θα τα μάθεις.

Σε καθημερινές, σκληρές δόσεις ρεαλισμού, μερικές φορές γλυκές και μερικές φορές πιο πικρές από καφέ χωρίς ίχνος ζάχαρης, όσο τα χρόνια περνούν τόσο περισσότερα θα ανακαλύπτεις για εσένα.

Και κάποια από αυτά θα σε εκπλήσουν τόσο πολύ, που θα κοιτάς στον καθρέφτη του μυαλού σου και θα αναρωτιέσαι αν το είδωλο που βλέπεις είναι άραγε ακόμα το εγώ που ήξερες.

Και απ’όλα αυτά που θα ανακαλύψεις, αυτά που θα σε πονέσουν πιο πολύ είναι τα όρια σου. Πολλά από αυτά τα βάζεις εσύ στον εαυτό σου και άλλα σε ανάγκασαν να τα υψώσεις οι εμπειρίες σου.

———————————————————–

Ένα από τα πιο δύσκολα για εμένα, είναι η αδυναμία μου να δωθώ πραγματικά κάπου.

Το σεξ είναι εύκολο. Απλό. Οι ενθουσιασμοί έρχονται και παρέρχονται.

Αλλά το να αφήσεις το μυαλό και το σώμα σου στα χέρια κάποιας, να πεις το γαμημένο «θα πάω και ας μου βγει και σε κακό» σαν άλλος Ρασούλης στο δικό σου Αύγουστο, αυτό… αυτό είναι το πιο δύσκολο πράγμα στον κόσμο για εμένα.

Μουδιάζω τις σκέψεις μου, πυροβολώντας με άσφαιρες δικαιολογίες το μυαλό μου: «θα βρεθεί κάποια που να σε κάνει να μη μπορείς να το ελέγξεις». Αλλά βαθιά μέσα μου ξέρω πως αν βρεθεί, θα φύγω τρέχοντας.

Γιατί αυτό είναι το όριό μου.

Δεν μπορώ να ανήκω κάπου. Όχι ολοκληρωτικά. Υπάρχουν φρένα που λειτουργούν αυτόματα, άγκυρες που με κρατάνε στη θέση μου και σχοινιά που με δένουν στο «λίγο» ποτέ στο «ολοκληρωτικά».

Κάποιες φορές με στεναχωρεί όλο αυτό – το σεξ, κανένα ποτό στα πεταχτά και μια-δυο ταινίες στο άσχετο μερικές φορές είναι πολύ λίγα.

Κάποιες άλλες, πάλι, λέω πως έτσι είναι φτιαγμένο το δικό μου ύφασμα. Και δε μπορείς να τα βάλεις με το υλικό σου.

Υπάρχουν λόγοι γι’αυτό, είμαι σίγουρος. Και αν τους ανακάλυπτα, ίσως και να μπορούσα να το πολεμήσω. Αλλά πού και πού αναρωτιέμαι αν με αγαπάω αρκετά ώστε να προσπαθήσω.

Είναι αξιολύπητο και θλιβερό μα μερικές φορές και απόλυτα απελευθερωτικό να γνωρίζεις τις Κόκκινες Γραμμές σου, να τις βλέπεις και να μπορείς να τις αγγίξεις αλλά να μη μπορείς να τις περάσεις.

Τα πράγματα θα μπορούσαν να αλλάξουν αύριο το πρωί ή να παραμείνω για πάντα σε μια ενδιάμεση κατάσταση. Αυτό δεν το ξέρει κανείς.

Το μοναδικό που ξέρεις είναι ότι κάποιες φορές, το να μπλέξεις τα δάχτυλά σου με άλλα, να αγκαλιάσεις χωρίς να μετράς τα δευτερόλεπτα, να της βγάζεις τα ρούχα χωρίς να σκέφτεσαι τη σεξουαλική ικανοποίηση, το να μπορείς να πεις «σ’αγαπάω, ρε» χωρίς να μετράς απώλειες εγωισμού και τελικά το να βάζεις τον εαυτό σου στο πίσω κάθισμα της Ζωής και να λες «τώρα, πήγαινέ με όπου θέλεις, δε με νοιάζει αρκεί να είμαι μαζί της» είναι το όριό σου.

Και όσο και αν λένε ότι τα όρια φτιάχτηκαν για να τα περνάμε, μεγαλώνοντας συνειδητοποιείς πως δυστυχώς, κάποια από αυτά, ίσως να μην είναι γραμμένο στ’αστέρια σου να τα ξεπεράσεις.

———————————————-

 

 

 

Ενέργειες

Information

Σχολιάστε

